ustawienie geometri na tor
ustawienie geometri na tor
Witam
Poszukuje sprawdzonych ustawień geometrii na tor, głownie tor poznań i podobne jemu:)
z przodu będą camber platy, z tyłu wahacze umożliwiające ustawienie negatywu.
jak zbieżność? na 0 czy inaczej?
Z góry dzieki za wszelkie info.
Poszukuje sprawdzonych ustawień geometrii na tor, głownie tor poznań i podobne jemu:)
z przodu będą camber platy, z tyłu wahacze umożliwiające ustawienie negatywu.
jak zbieżność? na 0 czy inaczej?
Z góry dzieki za wszelkie info.
Re: ustawienie geometri na tor
nie ma uniwersalnych ustawien kazdy ustawia pod siebie/samochod lub jego specyfikacje
S50B30 

Re: ustawienie geometri na tor
oczywiście ze nie ma uniwersalnych ostawień, ale są ustawienia ogólnie przyjęte jako dobre dla danego modelu....
Re: ustawienie geometri na tor
MINIO, z tego co wiem prawie wszyscy jeżdżą na seryjnej. Ja trochę kombinuje z negatywem patrząc na zużycie opon. I tak z tyłu wrócę chyba do serii, z przodu też muszę trochę zredukować nie mniej jednak warto dać ten 1 stopień więcej niż w serii.
Re: ustawienie geometri na tor
kostek_ja, mnie raczej interesują ustawienia torowe wiec zużycie opon raczej mnie nie interesuje i tak jeżdżę na slicku...
grzebiąc trochę w necie natrafiłem na info o negatywach typu przód 2,5 tył max 2,0 i zbieżność na 0
grzebiąc trochę w necie natrafiłem na info o negatywach typu przód 2,5 tył max 2,0 i zbieżność na 0
Re: ustawienie geometri na tor
Zużycie opon jest może najbardziej prymitywnym wyznacznikiem geometrii, ale jednak sensownym. Oczywiście mówię o zużyciu przy jeździe torowej i to na semi-slickach. Co ciekawe metodą prób i błędów patrząc na zużycie opon doszedłem do takich negatywów jakie zapodałeśMINIO pisze:mnie raczej interesują ustawienia torowe wiec zużycie opon raczej mnie nie interesuje i tak jeżdżę na slicku...

Re: ustawienie geometri na tor
To ja dodam coś od siebie choć mam non-M. Na początku sezonu jeździłem na seryjnym ustawieniu przód -1st tył -1.5st zbieżość na 0 i autko w miare dobrze jeździło. Jednakże postanowiłem wnieść poprawki. Przód ustawiłem na 1.5st a tył na 2.5st czyli max co może dać fabryka. Błędem było ustawienie tyłu na rozbieżny bo autko zaczęło wyjeżdżać tyłem. Na ten sezon zakupiłem cambery na przód aby ustawić -3st a tył na 2.2st zbieżność na 0
Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008
-
- Posty: 94
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
- Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Re: ustawienie geometri na tor
Jak jeździsz na slicku to dobre na start bedzie -2,5 do -3,5 stopnia pochylenia koła z przodu (ale raczej blizej tych 3,5 wyladujesz przy szybkiej jezdzie) i zbieznosc przodu w okolicach 0. Tył -1,5 do -2,5 stopnia (tu tez raczej skonczy sie bliżej -2 do -2,5) i przynajmniej kilka minut zbieżny.
Chcesz bardziej stabilny samochod przy duzych predkosciach ustaw przod zbiezny 5 do 10 minut i tyl tak jak zaleca producent w serii. Zlotym srodkiem wydaje sie byc przod na 0 do kilku minut rozbieznie i tyl kilka minut zbieznie. Chcesz zeby samochod skrecal lepiej (raczej na ciasne i niezbyt szybkie imprezy) ale bedzie go duzo latwiej wytracic z rownowagi - rozbiezny przod kilkanascie do kilkudziesieciu minut tyl na 0 albo minimalnie rozbiezny (ale to juz na jakiąs pachołkolandie).
Reszte zależy już od konkretnych opon, sztywności elementów zawieszenia i preferencji kierowcy (i jaka charakterystyka samochodu mu odpowiada).
Fajna sprawa jest pirometr do pomiaru temp. opon - łatwo można szybko sprawdzić temp. opony na srodku oraz od zewnetrzenej i wewnetrznej strony zakretu - a koszt urzadzenia rzedu jednego ladnego uzywanego slicka.
Chcesz bardziej stabilny samochod przy duzych predkosciach ustaw przod zbiezny 5 do 10 minut i tyl tak jak zaleca producent w serii. Zlotym srodkiem wydaje sie byc przod na 0 do kilku minut rozbieznie i tyl kilka minut zbieznie. Chcesz zeby samochod skrecal lepiej (raczej na ciasne i niezbyt szybkie imprezy) ale bedzie go duzo latwiej wytracic z rownowagi - rozbiezny przod kilkanascie do kilkudziesieciu minut tyl na 0 albo minimalnie rozbiezny (ale to juz na jakiąs pachołkolandie).
Reszte zależy już od konkretnych opon, sztywności elementów zawieszenia i preferencji kierowcy (i jaka charakterystyka samochodu mu odpowiada).
Fajna sprawa jest pirometr do pomiaru temp. opon - łatwo można szybko sprawdzić temp. opony na srodku oraz od zewnetrzenej i wewnetrznej strony zakretu - a koszt urzadzenia rzedu jednego ladnego uzywanego slicka.
Re: ustawienie geometri na tor
Na torze latam tylko na slicku ale w tym roku miałem za miękkie i przegrzewały się przez co uślizgiwał mi się tył. Raz zdarzyło mi sie, że auto ślizgnęło sie na mocnym odhamowaniu przed zakrętem z powodu przegrzanego slicka. Zawieszenie jest twarde PSS9 a cała reszta w poliuretanie.brus_ik pisze:Jak jeździsz na slicku to dobre na start bedzie -2,5 do -3,5 stopnia pochylenia koła z przodu (ale raczej blizej tych 3,5 wyladujesz przy szybkiej jezdzie) i zbieznosc przodu w okolicach 0. Tył -1,5 do -2,5 stopnia (tu tez raczej skoczy sie bliżej -2 do -2,5) i przynajmniej kilka minut zbieżny.
Reszte zależy już od konkretnych opon, sztywności elementów zawieszenia i preferencji kierowcy (i jaka charakterystyka samochodu mu odpowiada).
Fajna sprawa jest pirometr do pomiaru temp. opon - łatwo można szybko sprawdzić temp. opony na srodku oraz od zewnetrzenej i wewnetrznej strony zakretu - a koszt urzadzenia rzedu jednego ladnego uzywanego slicka.
Nie wiedziałem czy tył ustawić na zero czy na zbieżny

Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008