ustawienie geometri na tor

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
MINIO
Posty: 103
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 09:52
Lokalizacja: Warszawa

ustawienie geometri na tor

Post autor: MINIO » czw gru 29, 2011 13:48

Witam
Poszukuje sprawdzonych ustawień geometrii na tor, głownie tor poznań i podobne jemu:)
z przodu będą camber platy, z tyłu wahacze umożliwiające ustawienie negatywu.
jak zbieżność? na 0 czy inaczej?
Z góry dzieki za wszelkie info.
www.sevenmotorsport.com

RADICAL SR3 SUPER SPORT

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: Wojtek » czw gru 29, 2011 18:20

nie ma uniwersalnych ustawien kazdy ustawia pod siebie/samochod lub jego specyfikacje
S50B30 :)

Awatar użytkownika
MINIO
Posty: 103
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: MINIO » czw gru 29, 2011 18:31

oczywiście ze nie ma uniwersalnych ostawień, ale są ustawienia ogólnie przyjęte jako dobre dla danego modelu....
www.sevenmotorsport.com

RADICAL SR3 SUPER SPORT

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: kostek_ja » czw gru 29, 2011 20:34

MINIO, z tego co wiem prawie wszyscy jeżdżą na seryjnej. Ja trochę kombinuje z negatywem patrząc na zużycie opon. I tak z tyłu wrócę chyba do serii, z przodu też muszę trochę zredukować nie mniej jednak warto dać ten 1 stopień więcej niż w serii.

Awatar użytkownika
MINIO
Posty: 103
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: MINIO » czw gru 29, 2011 20:43

kostek_ja, mnie raczej interesują ustawienia torowe wiec zużycie opon raczej mnie nie interesuje i tak jeżdżę na slicku...
grzebiąc trochę w necie natrafiłem na info o negatywach typu przód 2,5 tył max 2,0 i zbieżność na 0
www.sevenmotorsport.com

RADICAL SR3 SUPER SPORT

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: kostek_ja » sob gru 31, 2011 02:30

MINIO pisze:mnie raczej interesują ustawienia torowe wiec zużycie opon raczej mnie nie interesuje i tak jeżdżę na slicku...
Zużycie opon jest może najbardziej prymitywnym wyznacznikiem geometrii, ale jednak sensownym. Oczywiście mówię o zużyciu przy jeździe torowej i to na semi-slickach. Co ciekawe metodą prób i błędów patrząc na zużycie opon doszedłem do takich negatywów jakie zapodałeś ;)

Awatar użytkownika
RESPECT
Posty: 23
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: RESPECT » sob sty 14, 2012 23:05

To ja dodam coś od siebie choć mam non-M. Na początku sezonu jeździłem na seryjnym ustawieniu przód -1st tył -1.5st zbieżość na 0 i autko w miare dobrze jeździło. Jednakże postanowiłem wnieść poprawki. Przód ustawiłem na 1.5st a tył na 2.5st czyli max co może dać fabryka. Błędem było ustawienie tyłu na rozbieżny bo autko zaczęło wyjeżdżać tyłem. Na ten sezon zakupiłem cambery na przód aby ustawić -3st a tył na 2.2st zbieżność na 0
Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008

brus_ik
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: brus_ik » ndz sty 15, 2012 00:05

Jak jeździsz na slicku to dobre na start bedzie -2,5 do -3,5 stopnia pochylenia koła z przodu (ale raczej blizej tych 3,5 wyladujesz przy szybkiej jezdzie) i zbieznosc przodu w okolicach 0. Tył -1,5 do -2,5 stopnia (tu tez raczej skonczy sie bliżej -2 do -2,5) i przynajmniej kilka minut zbieżny.

Chcesz bardziej stabilny samochod przy duzych predkosciach ustaw przod zbiezny 5 do 10 minut i tyl tak jak zaleca producent w serii. Zlotym srodkiem wydaje sie byc przod na 0 do kilku minut rozbieznie i tyl kilka minut zbieznie. Chcesz zeby samochod skrecal lepiej (raczej na ciasne i niezbyt szybkie imprezy) ale bedzie go duzo latwiej wytracic z rownowagi - rozbiezny przod kilkanascie do kilkudziesieciu minut tyl na 0 albo minimalnie rozbiezny (ale to juz na jakiąs pachołkolandie).

Reszte zależy już od konkretnych opon, sztywności elementów zawieszenia i preferencji kierowcy (i jaka charakterystyka samochodu mu odpowiada).

Fajna sprawa jest pirometr do pomiaru temp. opon - łatwo można szybko sprawdzić temp. opony na srodku oraz od zewnetrzenej i wewnetrznej strony zakretu - a koszt urzadzenia rzedu jednego ladnego uzywanego slicka.

Awatar użytkownika
RESPECT
Posty: 23
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ustawienie geometri na tor

Post autor: RESPECT » ndz sty 15, 2012 00:30

brus_ik pisze:Jak jeździsz na slicku to dobre na start bedzie -2,5 do -3,5 stopnia pochylenia koła z przodu (ale raczej blizej tych 3,5 wyladujesz przy szybkiej jezdzie) i zbieznosc przodu w okolicach 0. Tył -1,5 do -2,5 stopnia (tu tez raczej skoczy sie bliżej -2 do -2,5) i przynajmniej kilka minut zbieżny.

Reszte zależy już od konkretnych opon, sztywności elementów zawieszenia i preferencji kierowcy (i jaka charakterystyka samochodu mu odpowiada).

Fajna sprawa jest pirometr do pomiaru temp. opon - łatwo można szybko sprawdzić temp. opony na srodku oraz od zewnetrzenej i wewnetrznej strony zakretu - a koszt urzadzenia rzedu jednego ladnego uzywanego slicka.
Na torze latam tylko na slicku ale w tym roku miałem za miękkie i przegrzewały się przez co uślizgiwał mi się tył. Raz zdarzyło mi sie, że auto ślizgnęło sie na mocnym odhamowaniu przed zakrętem z powodu przegrzanego slicka. Zawieszenie jest twarde PSS9 a cała reszta w poliuretanie.
Nie wiedziałem czy tył ustawić na zero czy na zbieżny :oops: Dzięki za podpowiedź
Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008

ODPOWIEDZ